Salzburg povyskočil, stále dominuje Záhřeb. A jak si na sociálních sítích vedou Orli?

Aktuální zprávy
ÚT 10. 4. 2018
Sociální sítě představují v dnešní době jeden ze základních prostředků pro komunikaci klubu s fanoušky. Medveščak Záhřeb si po návratu z KHL přinesl obrovský kapitál v podobě více než 250 tisíc fanoušků, který se mu v letošní sezóně povedlo ještě rozšířit. V porovnání se sezónou 2016/17 si vedl skvěle i Salzburg, který nabral téměř deset tisíc nových fanoušků a vyšvihl se na třetí místo.

Záhřebu se od přechodu z nejlepší soutěže v Evropě do EBEL nevyhnul propad fanoušků. Ten pocítil na Facebooku, kde ztratil přes tři tisíce sledujících, a stal se tak vůbec jediným mužstvem v lize, který ztratil během roku na některé ze sociálních sítí fanoušky. Vykompenzovat se mu to povedlo na Twitteru, který se mu povedlo rozšířit o více jak osm a půl tisíce.

Záhřeb Linz Salzburg
Letos Loni Rozdíl Letos Loni Rozdíl Letos Loni Rozdíl
Umístění 1. 1. - 2. 2. - 3. 6. +3
Facebook 171 826 175 112 -3 286 38 177 37 520 657 25 703 22 419 3 284
Instagram 12 576 12 158 418 4 126 2 180 1 946 13 419 8 387 5 032
Twitter 72 364 63 680 8 684 3 062 2 435 627 4 957 4 222 735
Youtube 979 979 0 938 563 375 632 316 316
Celkem 257 745 251 929 5 816 46 303 42 698 3 605 44 711 35 344 9 367

Vůbec nejefektivnější prací na sociálních sítí se může pochlubit Salzburg. Bohatý klub, kde na produkci obsahu pracuje několik pracovníků a v zádech má velký mediální dům, podařilo získat přes devět tisíc nových fanoušků. Předběhl tak v tabulce hned tři týmy, což mu zaručuje pozici třetího mužstva s nejvíce sledujícími na internetu v soutěži. Velký úspěch zaznamenal Red Bull Salzburg zejména na Instagramu, kde se mu podařilo přilákat pět tisíc nových followerů.

Villach Klagenfurt Fehérvár
Letos Loni Rozdíl Letos Loni Rozdíl Letos Loni Rozdíl
Umístění 4. 3. -1 5. 5. - 6. 4. -2
Facebook 30 901 30 712 189 31 388 30 281 1107 31 586 31 112 474
Instagram 4 734 3 608 1 126 4 094 2 294 1 800 5 227 4 571 656
Twitter 3 060 2 814 246 3 098 2 617 481 1 309 1 138 171
Youtube 544 477 67 504 269 235 210 206 4
Celkem 39 239 37 611 1 628 39 084 35 461 3 623 38 332 37 027 1 305

I mistrovská Vídeň začíná více využívat svůj potenciál klubu z hlavního města s miliony fanoušků ve spádové oblasti. Sice se z osmého místa vyhoupla pouze na sedmé, ale s více než sedmi tisíci jí patří druhá příčka v přírůstku nových fanoušků. Pokud se jí povede udržet současné tempo i v příští sezóně, může s přehledem zaútočit i na čtvrtý Villach a povyskočit hodně vysoko. Hlavním komunikačním kanálem Capitals byl Facebook a Instagram, kde se jim dohromady podařilo získat přes šest tisíc lidí.

Vídeň Graz Bolzano
Letos Loni Rozdíl Letos Loni Rozdíl Letos Loni Rozdíl
Umístění 7. 8. +1 8. 7. -1 9. 10. +1
Facebook 28 131 23 831 4 300 29 065 27 949 1 116 15 833 13 503 2 330
Instagram 3 633 1 594 2 039 1 730 950 780 3 806 1 920 1 886
Twitter 4 648 4 093 555 2 197 1 960 237 1 605 1 292 313
Youtube 1 453 1 041 412 187 115 72 746 604 142
Celkem 37 865 30 559 7 306 33 179 30 974 2 205 21 990 17 319 4 671

Orli v průběhu uplynulé sezóny na sociálních sítích získali čtrnáct set nových fanoušků, což v porovnání s konkurencí znamenalo během výsledkově nepříliš vydařené sezóny desátou příčku. Nejvyšší nárůst zaznamenal znojemský klub na Instagramu, kde získal téměř 800 nových sledujících.

Znojmo Innsbruck Dornbirn
Letos Loni Rozdíl Letos Loni Rozdíl Letos Loni Rozdíl
Umístění 10. 9. -1 11. 11. - 12. 12. -
Facebook 16 018 15 746 272 8 098 6 922 1 176 5 249 4676 573
Instagram 3 434 2 644 790 2 346 1 327 1 019 270 151 119
Twitter 1 353 1 090 263 723 548 175 1 601 1 353 248
Youtube 656 578 78 85 36 49 92 0 92
Celkem 21 461 20 058 1 403 11 252 8 833 2 419 7 212 6 180 1 032

Data pro letošní sezónu byla sbírána k 31. březnu 2018, pro sezónu 2016/17 k 3. dubnu 2017.

NEWSLETTER
casino siteleri