Vedení Orlů na debatě s fanoušky: Každý rok se postupně dostáváme nahoru
O přípravě na novou sezónu
Jiří Režnar: Chceme hrát více z obrany, nátlakově, v pohybu. Jak už jsem říkal, inspirací pro nás byl tým USA na letošním mistrovství světa. Neměli velké hvězdy, ale hráli týmově. Je to hokej plný rychlých přihrávek, okamžitého přístupu k hráčům, osobních soubojů. Je fyzicky náročný, občas bolí, ale chtěli jsme hráče přesvědčit o tom, že to je správná cesta. Poslední tři zápasy byly kvalitní, přípravu se silnými soupeři hodnotíme pozitivně. Musíme takhle pokračovat dál. Myslím, že mužstvo je dobře poskládané. Chceme, aby naši věrní diváci měli ze zápasů dobrý pocit. A i když třeba prohrajeme, aby viděli, že jsme do toho dali vše.
O skladbě týmu a možných posilách před play-off
Jiří Režnar: Myslím si, že všichni noví hráči, kteří v létě přišli, se adaptovali dobře. Některým to trochu trvalo, což je ale přirozené. Třeba Marek Biro nebo Colton Yellow Horn museli odehrát pár zápasů, než přivykli na jiný styl hokeje. Zvládli to ale dobře. Není tu jediný nový hráč, s kterým bychom byli nespokojeni.
Rostislav Dočekal: Samozřejmě rádi bychom do týmu příliš nezasahovali, ale nejsme idealisté. Situaci na hráčském trhu sledujeme, máme několik vytipovaných hráčů a uvidíme, jak se situace vyvine.
Pavel Ohera: Máme kádr trochu širší, protože nemůžeme hráče jednoduše posílat na střídavé starty. To z podstaty toho, že na papíře jsme rakouský klub, nejde. Každý transfer, který provedeme, je minimálně na měsíc. Když pak pošleme hráče pryč a přijdou zranění, vznikne problém. Snažíme se, aby hráči byli vytížení a hráli, ale není to jednoduché.
O televizních přenosech
Petr Veselý: Od chvíle, kdy jsme do EBEL vstoupili, se každý rok marketingově i v mediálním pokrytí postupně dostáváme nahoru. Teď máme sjednaných 15 domácích zápasů na Sport5. To je víc, než má garantované kterýkoliv tým v extralize. Televizní divák, i když nebude o Orlech nic vědět, na přenos narazí a uvidí, že se tu hraje dobrý hokej. Navíc je to zajímavé pro sponzory, ať už ty stávající nebo případné nové.
Myslíme si, že je to velký krok dopředu. Sport5 je mladá televize, která roste a kde si budujeme své kontakty do budoucna. Bavíme se s nimi i o magazínu, natáčení tréninků. Samozřejmě, je to komerční stanice a na vše jsou potřeba peníze, takže sháníme sponzory. Za rok touhle dobou si můžeme říct, zda to byl krok správným směrem a má cenu do toho dále investovat.
O rozpočtu
Pavel Ohera: Celkový rozpočet se pohybuje mezi 27 a 32 miliony korun. Tři základní pilíře jsou město Znojmo, liga a diváci, významnou částkou přispívám i já. Snažíme se omezené prostředky využít maximálně efektivně a myslím, že se nám to rok od roku daří lépe. Pracujeme i na shánění nových sponzorů, ale není to jednoduché. Ve většině firem ve Znojmě jsme byli dvakrát, někde i třikrát. Buď nás majitelé podpořit chtějí, nebo nechtějí. Velký marketing se dělá v televizi, i proto jsme šli do přenosů na Sport5.
O fanoušcích a návštěvnosti
Petr Veselý: Letos jsme znovu prodali více permanentních vstupenek než rok předtím. Do startu sezóny budeme mít vydáno mezi 1900 a 2000 permanentkami. To je číslo, kterým se může pochlubit málokterý klub v republice. Na zápasy nám pravidelně chodí téměř tři tisíce fanoušků, a to ve městě, které má 35 tisíc obyvatel. To je takový malý zázrak a našim fanouškům za to patří velký dík a uznání. Jsme rádi, že i přes konkurenci dalších sportů zůstáváme sportem číslo jedna a rádi bychom v příští sezóně překonali průměrnou návštěvnost tři tisíce diváků na zápas.
Navíc i fanoušci, kteří třeba na EBEL nechodí pravidelně, určitě ocenili třeba reprezentační zápas Česko - Finsko, který jsme v dubnu uspořádali. Ukázali jsme, že i takovou akci dokážeme zorganizovat. Snažíme se budovat dobré vztahy s Českým svazem ledního hokeje a každoročně sem dostávat reprezentační týmy, ať už k tréninkovým kempům nebo zápasům.
O stadionu a spolupráci s městem Znojmem
Pavel Ohera: Plány do budoucna máme, ať už se jedná o vybudování tréninkové plochy pro mládež a veřejnost, nebo o zakoupení nové kostky. Závisí to na přístupu města Znojma. Zimní stadion je plný od brzkého rána do pozdního večera, je to nejvyužívanější sportoviště ve městě. Máme přislíbeno, že za rok by měla být provedena rekonstrukce střechy. Rozhodli jsme se, že poté na vlastní náklady pořídíme novou kostku, která bude využitelná i pro koncerty, konference nebo jiné akce. Chceme, aby byl stadion využitelný nejen pro hokej.
Petr Veselý: Město Znojmo nám velmi pomáhá, naše připomínky nekončí pod stolem, ale aktivně se řeší. Za poslední tři roky se spolupráce hodně zlepšila. Zástupci města kvitují, že dobře reprezentujeme město v zahraničí. Na zápasech můžete vídat spoustu Rakušanů, kteří fandí Znojmu, jezdí do města a utratí tady hodně peněz, ať už na Freeportu nebo v obchodech ve městě. Stejně jak fanoušci hostujících týmů. My jsme to médium, které je schopné předat informaci, že Znojmo je hezké město, je tu dobré víno a krásný region. I proto vznikla spolupráce s Jihomoravským krajem.