ORLI ZNOJMO mají nové logo

Aktuální zprávy
ST 10. 6. 2009
<em>Znojmo</em> - Znojemští fanoušci od dnešního podvečera vědí, jaké logo budou hráči jejich oblíbeného týmu nosit na dresech v následující sezóně. Starosta města Znojma Petr Nezveda a prezident fanklubu Pavel Urbánek před začátkem exhibičního fotbalového utkání společně odhalili desky s dvěma verzemi loga, které navazuje na orlí tradici znojemského klubu.
Vstupenky na MS IIHF 2024 v Česku

„Myslíme si, že logo je vydařené, a tak jak někteří fanoušci volali po návratu ke starému orlovi, tak tento k němu má docela blízko, jen je modernější a neplýtvá barvami, takže bude dobře graficky použitelný,“ řekl Stanislav Hahn, jeden z jednatelů klubu.

„Původní záměr byl zapojit do výběru nového loga fanoušky, návrhy jsou vystaveny na webu, takže si každý může udělat obrázek, z čeho se vybíralo. Byly tam některé velmi zajímavé a jedno z nich vybočovalo velmi významně,“ pokračoval Hahn.

logo ORLI ZNOJMO
⇒ Logo ORLI ZNOJMO s bílým pozadím

„Člověka, který nám ho poslal, jsme oslovili, a on nakonec přiznal, že je to plagiát. Převzal ho z jedné americké univerzity, kde jsme na webu našli celého orla, on vzal hlavu a dodělal ji. Po poradě s grafiky z reklamní agentury jsme nakonec ustoupili od záměru toto logo upravit a použít, protože mohly hrozit sankce a žaloby. Chvíli jsme zůstali na mrtvém bodě, poté se do toho vložil Luboš Vitanovský s agenturou Bravissimo, která logo vytvořila nezištně, a autorská práva na něj tak vlastní klub. Je to náš orel a nemusíme ho nikde kupovat. Fanoušci jej samozřejmě používat mohou.“

logo ORLI ZNOJMO
⇒ Logo ORLI ZNOJMO s červeným pozadím

Luboš Vitanovský z agentury Bravissimo přiznal, že logo Orlů vznikalo těžko. „Zadání nebylo, jen návrhy fanoušků, které postupně přicházely. Nakonec se našel orel, který u nás skutečně žije, je to orel skalní. Měli jsme různé fotografie - fáze letu, útoku - a grafička Jitka Konečná na jejich základě udělala skicy. Z nich poté společníci vybírali návrhy, které se jim nejvíc líbily, ty se dále upravovaly tak, aby se dostaly do podoby toho budoucího loga. Připomínky byly různé, orel se málo mračil, byl málo bojovně naladěný nebo málo červený,“ popisuje s úsměvem.

„Výslednou podobu jste měli možnost vidět, je to orel v útoku, bojovně naladěný. Původní varianta byl černo-červený orel na bílém pozadí, jenže dresy budou taky červené, takže vznikl i ten náznak puku, který orla odděluje od pozadí,“ vysvětluje Luboš Vitanovský.

„Celé logo jsme dělali dva týdny. Za náš realizační tým můžu říct, že jsme s ním velmi spokojení, teď samozřejmě čekáme na připomínky od fanoušků, rádi si na fóru prohlédneme, co se publiku líbí a nelíbí,“ uzavřel.


geneze logotypu
NEWSLETTER